Založ si blog

Startup2: prečo nepodnikať s cennými papiermi

20 rokov v mojom živote ubehlo tak rýchlo, že som to ani nepostrehol. Isteže som si ich parádne užil. Precestoval kus sveta, ale chcel som väčší. Zabávali sme sa s kamarátmi, ale teraz nás každého tak rodiny vyčerpávajú, že nie je ani čas ísť na futbal. A teraz stojím. Neviem čo viac písať. Čo som stihol za uplynulých 20 rokov? Že som sa na ďalších 20 zadlžil aby som si mohol kúpiť byt? Že som vyštudoval školu? Alebo, že síce mám auto, ktoré som si síce pred pár rokmi kúpil ako nové, ale viem, že na ňom budem musieť jazdiť niekoľko ďalších? Keď vidíte autá, ktoré testujú v motoristickom magazíne Top Gear, tak nech máte to vaše auto akokoľvek dobré, ani sa vám na ňom veľmi jazdiť nechce.

Mal som pár podnikateľských nápadov. Jeden z prvých bol, ešte počas štúdia. Skúšal som obchodovať cez RM-Systém a chcel som založiť firmu, ktorá by bola evidovaná ako obchodník s cennými papiermi. Ak by som tak bol urobil, mohol som ako ostatní obchodníci s cennými papiermi v tom čase vykupovať akcie z prvej vlny kupónovej privatizácie alebo vymieňať dlhopisy za mikrovlnky. A potom som mohol zrušiť firmu, tak ako väčšina aj urobila. Kto to vtedy vedel… To bolo vtedy než Mečiar zrušil opčnú burzu. Od vtedy sa to už so Slovenskom len viezlo dolu vodou, tak som s tým prestal. Každý kto to kedy skúsil, alebo absolvoval nejaký kurz vie, že obchodovaním s cennými papiermi sa dá slušne zarobiť. Alebo prerobiť. Je to tak trochu hazard o tom ako sa niekto, kto vládne tomuto svetu rozhodne naložiť s vašim osudom. Potrebujete informácie, ktoré sú ale staré keď ich získate. Informácie sú v skutočnosti staré už v momente, keď ich Bernake alebo niekto iný vysloví. A on vám to predtým do ucha nepošepne. Pošepne to len svojim zainteresovaným. Pamätáte na rozruch okolo kamarátov ministra Počiatka ešte pre prijatím eura? Áno ten, rozruch z luxusnej jachty počas Veľkej ceny F1 v Monaku… A keď by vám to vtedy niekto pošepol, nezarobili by ste si aj vy? Trochu veľký hazard na úspešné podnikanie s cennými papiermi, však?

Obchodné tajomstvo

20.04.2011

Rozmýšľal som či zverejniť detaily, ktoré so mnou komunikujú klienti. Podľa môjho názoru dokonale odhaľujú podstatu predaja na mince-numizmatika.sk. Sú to skôr výroky, ktoré vzájomne na seba nenadväzujú, avšak podľa môjho názoru stoja za povšimnutie. V bežnej firme by ich považovali za obchodné tajomstvo. Autori, určite si svoje vyjadrenie nájdete: Raz príde deň [...]

Drobnosť, ktorá znamená úspech v podnikaní

07.04.2011

Každý človek ktorý sa chce pokúsiť o vlastný úspech môže jednoducho a aj bez potreby väčších investícií rozbehnúť svoj vlastný projekt. Popri zamestnaní, s využitím internetu, a bez podnikateľských priestorov. Som presvedčený, že ideálny podnikateľský nápad neexistuje, existuje len zodpovedný prístup ku svojim povinnostiam, ten predstavuje 50% úspechu. Každý [...]

Návod na lepší život?

01.04.2011

Páči sa mi hľadať riešenia, ktoré dokážu zarábať. V škole nás učili, že najlepšie riešenie je takzvané „win-win“. Veľmi zjednodušene to znamená, že predáte a zákazník je spokojný = win. Na oplátku zarobíte = win. Tak nech mi niekto vysvetlí, prečo tento princíp nemôže fungovať, keď predávate pre niekoho iného? Prečo zamestnávateľ nedokáže oceniť [...]

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:59

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 48490x
Priemerná čítanosť článkov: 4849x

Autor blogu

Kategórie