Páči sa mi hľadať riešenia, ktoré dokážu zarábať. V škole nás učili, že najlepšie riešenie je takzvané „win-win“. Veľmi zjednodušene to znamená, že predáte a zákazník je spokojný = win. Na oplátku zarobíte = win. Tak nech mi niekto vysvetlí, prečo tento princíp nemôže fungovať, keď predávate pre niekoho iného? Prečo zamestnávateľ nedokáže oceniť vaše úsilie keď mu svojou prácou vytvárate zisk a nevidí, že denne odchádzate z práce neskoro a unavený?
V pohode… Som rovnaký blbec ako aj vy. Dlhé roky chodím hlavou proti múru. Celé svoje úsilie som vynakladal na to, aby zarábali iní. Je jasné, že na výplatných páskach zamestnávatelia toto úsilie nikdy nedocenili. Firma, ktorá by dokázala hrať so zamestnancami podľa pravidiel win-win pravdepodobne neexistuje. Celé tie dlhé roky, vždy keď som sa obzeral po nových možnostiach zamestnania som v podstate riešil úplne iný problém. Nevedel som čo robiť, aby som zarobil svojej rodine na normálny, slušný život. Kde získať podnikateľský nápad? A zasa mám problém. Ktorý z nápadov skôr realizovať? Alebo ako na to, že?
Stavím sa, že problémy, ktoré denne riešime sú z väčšej miery nezmyselné. Každý jeden z nich nás ubíja. Napríklad: málo zarábate, ale čo sa zmení ak vám zvýšia plat o 50, alebo 100€? Alebo kolegyňa sa podlizuje šéfovi? Nenechajte ju v tom. Že na vás šéfka v štátnej sfére tlačí aby ste odišli, pretože je prezamestnanosť a ona potrebuje získať miesto pre svoju kamarátku? Z „kecov“ o mobbingu žijú len tí, ktorí ich rozširujú. V novom zamestnaní možno budete mať lepší plat, ale zasa tam bude iná kolegyňa. Z potľapkávania po pleci, ktorého sa ak po tom túžite možno aj dočkáte, rodinu nenakŕmite.
Ak niečo robím, snažím sa to urobiť poriadne. Keď je priemerná firma zamestnávateľa, neznamená to, že budem v nej hniť aj ja. Naopak, budem sa neustále snažiť ju posunúť niekde ďalej. Len tak si človek môže udržať svoj kvalitatívny vedomostný štandard. To je základný princíp. Zároveň si prajem, aby môj syn mal vytvorené predpoklady pre lepší život. To chcete aj vy pre vaše deti, však?
Prestal som preto myslieť na bežné problémy zamestnanca a svoje úsilie vkladám do vytvorenia pro-klientsky orientovaného webu s mincami. To si predstavujem ako prvý krok, na ktorom môžem do budúcnosti stavať. Nápadov mám paradoxne plnú hlavu. Je to tým, že hľadám tovary a riešenia, ktoré by predstavovali win-win stratégiu pre mojich vlastných klientov aj pre mňa osobne. Tu sú 3. atribúty, ktoré pre mňa predstavujú základ k úspechu:
- V podmienkach nepoužívať malé písmená.
- Vždy voliť transparentný prístup.
- Odpísať na každý email zákazníka.
Numizmatike sa venujem celý život. Je to moje hobby. Zaujímam sa a investujem do svojho vzdelávania. Skúste vyjadriť váš názor. Čo poviete, môže byť www.mince-numizmatika.sk úspešný projekt?
dakujem ...
na lasky mesiac aj ja cakam :) na zahrade... ...
Prečo nie... Veľa šťastia... ...
michallatta, Prečítala som Tvoj článok,... ...
Celá debata | RSS tejto debaty